Ece Şıkyazar’ın Mektubu

İbrahim Destereci’ye

                                                         Canım babam,
Öyle ani oldu ki gidişin,anlamak,anlatmak,kabullenmek hepsi çok zor oldu.Uzun zaman sanki yeterli nefes alamadım.
İçim sıkıştı,acıdı,kanadı.Geceleri rüyamda hep seni gördüm.Seni kurtardığımı.Kucağımda taşıdığımı.Rüyamda seni kucağımda taşırken
hiç zorlanmadığım kaldı hafızamda.Çok hafiftin.Ben bu durumu mantıklı düşünebildiğim zaman,senin hafiflediğine,dertlerinden,hayal kırıklıklarından,hüzünlerinden
kurtulduğuna yordum ve ona inadım.Bu inanç beni rahatlattı baba.Hala da buna inanıyorum.Bir de rüyamda yine bir gece,uyur gibi uzandığın divandan doğrulup,
”Ben ölmedim” dedin.Bu da beni iyi hissettirdi.Bunun bir bitiş olmadığına inanmamı sağladı.
                                                        Canım babam,
DSC03043Beş yıl oldu seni kaybedeli.Evet,acı külleniyor elbette.Ama belkide seni düşünmeden,anmadan geçirdiğim günüm yoktur.Hep çok özeldin benim için.Hep çok özel olacaksın.
Benim akıllı,duygulu,melankolik,kırılgan babam.
Seni kaybettiğim yıl,bir kursa gidiyordum.Senin ardından gitmeye devam ettim.O kurs,o zaman acımı sindirmeme yardımcı oldu.Belki de orada olmamın tek amacı buydu.
Çünkü daha sonra pek bir faydasını göremedim.Bir gün kursta ”Hasret” duygusunu bir yazı ile anlatmamız istendi.Bende birazdan aşağıya aktaracağım satırları yazdım.
                                                        Canım babam,
Aramızdan ayrılmandan önceki son zamanlarda,seni ihmal ettiysem beni affet.Kendimle ve hayallerimle o kadar meşguldüm ki senin sağlığındaki olumsuz gelişmeleri hiç algılayamadım.
Keşke kendini birazcık bile olsa bize anlatsaydım.”İyi değilim” deseydin.Ama sen hiçbir zaman bunu yapmadın ki…Yapmazdın.Sen istemeyi,kendini anlatmayı hiç sevmedin.Sen o kadar
duyguluydun ki,hep anlaşılmak istedin.Kendini anlatmayı hiç sevmedin.Bu sendin.Seni son zamanlarda hiç anlayamamış olduğum için beni affet.Keşke iyi olmadığını söyleyip,yardım isteseydin baba.Bunu yapabilseydin belki şu an birlikte olurduk.Sende böyle olacağını tahmin edemedin biliyorum.Kalbinin seni bu kadar ciddi zorlayacağını tahmin edemedin.
Seni çok seviyorum baba.Senden bir parça olmak ve senin izlerini taşımak beni en çok rahatlatan şey.Çünkü sen içimdesin biliyorum.Seni özlediğim zaman bende olduğunu,içimde olduğunu hissetmek beni rahatlatıyor.Aşağıdaki satırlar,ardından yazdığım ilk cümleler.Seni çok seviyorum baba.Sen daima kalbimdesin.
                                                 En çok ellerini ve gözlerini düşünüyorum.
                                                 Ellerin güçlü ve sıcak
                                                Gözlerin derin ve duygulu
                                                Biter mi bu seni özlemek hissi?
                                                Biter mi hiç,daha yeni başladı.
                                                Günler,geceler akıp gidecek
                                                Yazlar, kışlar
                                                Ağlamalar , gülüşmeler
                                                Ve sen hep hepsinin içinde ama hepsinden çok uzak
                                                Bir şey güç veriyor
                                                Ne olduğunu tam bilemediğim,sadece hissettiğim bir şey
                                                Sen mutlusun,rahatsın artık sanki
                                                Artık için ferah,sıkıntın,kızgınlığın,hüznün yok.
                                                Şimdi sen çok özgürsün
                                                İşte bu güç veriyor.
                                                                                          Ece Şıkyazar
                                                                                          KIZIN.
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

