Yeşim Sancaktaroğlu’nun Mektubu

Hamdi Çubukçu’ya

Babam,

İlk aşkım,

Ebedi kahramanım,

Olmazsa olmazım,

Bir mektup da ben yazmak istedim sana bu kitapla. Bu kitaptaki her kızın babasına yazdığı gibi.

Çocukluğumda bana derdin ya “Dünyalar Güzeli”, kendimi dünyanın en güzel kızı sanırdım o zaman. Benden güzeli yoktu. Olamazdı. Aynaya bakardım. Dişlerim çarpık, burnum yamuk. Nerem güzel? Olsun. Babam için dünya güzeliyim ben. Hiçbir şey değiştiremez bunu. Kimseler sevmese beni, babam yine de sever. Kimseler olmasa yanımda, babamın kanatları korur beni. Hala öyle değil mi? hala en ufacık derdimde senin sesini duymak istemez miyim ben? Senin sesin sakinleştirmez mi beni? Seninle paylaşmaz mıyım sırlarımı? Kim ne derse desin, senin söylediklerin güven vermez mi bana? Kendime bile, sen söylediğinde bir başka güvenirim ben. Neden mi? öyle işte.

Hayatta üzmek istediğim en son kişi hep sen oldun. Hayal kırıklığına uğratmak istediğim en son kişi hep sen. Hatalar yaptım ama. Üzdüm tabi seni. Bilirim. Gözlerinden. Hayal kırıklığına uğrattım mı? Onu bilmiyorum işte. Ondan korkarım çok. Hep sana layık bir kız olmak istedim. Yaptığım her şeyde, sen benimle gururlan istedim. Koltukların kabarsın. Hep söylediğin şeyler çınladı kulaklarımda. “Sizlere bırakacağım fazla bir mirasım yok. Bir altın bilezik için okutuyorum sizi, bir de şerefli bir isim. Çalışın ve adınızı koruyun.” Çalışıyorum babacığım. Keyifle, üretiyorum. Şerefle, adını koruyorum. Öğrettiğin gibi, geldiğim yere tırnaklarımla kazıyarak geldim. Alnımın teriyle. Ne kendimin, ne çocuklarımın kursaklarından haram lokma geçirmedim. Öğrettiğin gibi. Ben de onlara bunu öğretiyorum. Öğreteceğim de. Hala bana öğretmeye devam ettiklerini.

Mutlu olmayı öğrettin bana. Gülmeyi. Ne iyi ettin. Hayat asık suratla çekilmezmiş be babacım. Hayatta her şeyin bir sebebi olduğunu. Hayatın bir sınav olduğunu, sınav bitince hayatın da bittiğini. Başımıza gelen her şeyi gülerek karşılamayı.

Belki de bunun için küçücükken bile en çok kimi seviyorsun dediklerinde tereddütsüz babamı diyordum. Ne dersin? 😉

Seni çok seviyorum.

Kızın…

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Yeşim Sancaktaroğlu’nun Mektubu

  1. Elif dedi ki:

    En güzeli buydu..

Bir Cevap Yazın

