Burcu Kutlutan’ın Mektubu

Ömür Kutlutan’a

Beni ben yapana

Beni ben yapan hayatımdaki en önemli insan BABAM bu mektup sana… Neden mi çünkü ben sendim. Hep dediler sen ‘O’ na çok benziyorsun…O nun gibisin…Çünkü içimde hep sen varsın ve daima olacaksın.

Seni öyle özlüyorum ki… Bana sarılışını seslenişini, elinde kumandan ile uzanıp tv izleyişini, hatta bana bağırıp azarlamanı, hatta bana bağırıp azarlamanı, yüksek sesle konuşmanı, hatta ve hatta hep kızdığım uyardığım o argo konuşmalarını bile…Geçmişime bakıyorum da ne keyifli ne güzel ne mutlu bir çocukluk geçirmişim. Çoğu seninle var olanlar güzel anılar seninle boğuşmalarımız seninle yaramazlıklarımız.Beraber maçlara gidişimiz..Kulağımda hep şu sesin var sana baba diye seslendiğimde SÖYLE BABAMMM deyişin. O zaman çokd a anlamı olmayan bu iki sözcük şimdi o kadar anlam yüklü ki bunu anlatabilmem mümkün değil sanırım. İyi ki senin kızın olarak gelmişim dünyaya..Neden mi ?? Çünkü senin kadar olamasam da güçlü kendi ayakları üstünde durabilen, insanları seven din dil ırk yaş ayırmadan 7’den 70’şe herkesle sohbet edebilen, gülmeyi bilen,en önemlisi neşeli enerji dolu ve etrafına huzur vermeye çalışan, içinde hiç büyümeyen bir çocukla yaşayan bir insan olabilmeyi öğrettiğin için bana..

Evet  ben kesin babasının kızıyım. Çünkü benim babam hiç büyümeyen yaramaz bir babaydı. Eee benim de büyüdüğüm söylenemez ki. Benim babam kıpır kıpırdı, yerinde duramazdı. Sanırım ben de çok sakin yerinde duran biri sayılmam. Benim babam yaşamayı severdi, hayat ve enerji doluydu. Benim babam çocukla çocuk yaşlıyla yaşlı olur herkesle sohbet eder onların sevgisini kazanırdı. 4 yaşındaki çocukla karpuz dilimini alır akıta akıta yer sonra gider yaşlı zavallı terkedilmiş balıkçı barınağındaki yaşlı amcaya çay ısmarlar onunla dertleşirdi. Benim babam yemek yemeyi de hayattaki en büyük zevki haline getirmişti. Bir insan bu kadar mı zevk alırdı yemekten. Kaç kişi yaptığı tostun içine zeytin çekirdeklerini çıkarıp zeytinleri sıralar ki? Karnı tok olanı bile acıktırırdı iştahı. İştahıma ve mideme düşkünlüğümün nedeni belli. Alkolü de severdin hele dostların sevdiklerin hoş sohbet oldu mu hiç kaçırmazdın kaldırırdın kadehleri. Ben de seviyorum be baba, hiç merak etme her seferinde senin içinde bir fırt alıyorum.

Benim babam önce benim sonra da torununun en büyük oyun kahramanı oldu. Biliyor musun baba, Nehir sana hayran hep seninle yatıp kalkıyor. Dedemle bunu yapardık dedem böyle demişti. Dedem beni şuraya götürmüştü. Hep sen varsın dilinde. Yemediği yemeklere “ama deden severdi” dediğimizde tamam o zaman yerim diyor. Ya da yaptığı bütün başarılı ve güzel işlerde “dedem gibiyim di mi anne?” diye soruyor.O da bizim gibi seni çok özlüyor baba..

Sen iyi bir baba, güzel bir insan olduğun kadar iyi de bir eş oldun. Evet kabul edelim her zaman öyle olmadı belki ama en azından annemin gönlünü almayı hep bildin. Annem bilirdi senin ne kadar büyük bir yüreğe sahip olduğunu onu ne kadar çok sevdiğini. Kalabalık doğum günü kutlamasında karısının dudaklarına yapışıp “iyi ki doğdum nonom seni seviyorum” diyebilecek kadar yürekliydin.Yürekliydi ama bir o kadarda sulu gözdü benim babam film izlerken, hatta çizgi filmde bile ağlardı, bunu yaparken de utanmazdı. Hani erkekler ağlamaz derler ya, senin hiç böyle bir endişen olmadı. Saklamadın bizim yanımızda o gözyaşlarını…

Çocukluğumda düştüğüm zaman yanıma gelip ya da  karşıdan bakıp “hadi bekliyorum kalk gel” derdin sadece. Kendi düşenin ağlamayacağını, bu hayatta düşünce tek başına kimseye ihtiyaç duymadan ayağa kalkılacağını öğrettin bana.

Ondandır şimdi benim hayata karşı vurdum duymazlığım, direnişim, her olumsuzluğa rağmen sevgi ile bakışım, yaşamdan zevk alıp, sırası geldiğinde ağlayarak da olsa düştüğüm yerden dimdik ayağa kalkışım….

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

